Πώς η γονεϊκή εμπλοκή στο σχολείο μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στη σχολική ζωή ενός παιδιού;

 Η οικογένεια και το σχολείο αποτελούν <<τις 2 όψεις του μηχανισμού κοινωνικοποίησης>> ενός νεαρού ατόμου. Παρ όλα αυτα, σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι η συνεργατική σχέση μεταξύ της οικογένειας και του σχολείου δεν είναι δεδομένη. Υπάρχουν έρευνες που αποδεικνύουν ότι η επαφή και η συνεργασία μεταξύ των γονέων και των καθηγητών και γενικότερα η γονεική εμπλοκή στην εκπαιδευση των παιδιών, είναι άκρως βοηθητικές στην καλύτερη ακαδημαική επίδοση των παιδιών, στην ομαλή πνευματική τους ανάπτυξη και στην αποφυγή προβλημάτων συμπεριφοράς (Pelco 2000).

  Η συστηματική μελέτη της επικοινωνίας σχολείου-οικογένειας, με άξονα την ενεργητική συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου και τελικό στόχο την ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας αποτελεί ένα γόνιμο επιστημονικό πεδίο. Η οργανωμένη συμμετοχή της οικογένειας στις δραστηριότητες του σχολείου οδηγεί όλους τους συμμετέχοντες στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Η ουσιαστική αλληλεπίδραση του σχολείου με την οικογένεια έχει σημαντικές επιπτώσεις στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη των παιδιών , έχει θετικές συνέπειες για τους εμπλεκόμενους γονείς  και δημιουργεί πλεονεκτήματα για τους εκπαιδευτικούς (Epstein & Dauber, 1991).

Πότε όμως η γονεϊκή εμπλοκή επιφέρει θετικά αποτελέσματα στη σχολική επίδοση ενός παιδιού;

Οι γονείς για να συμμετάσχουν επικοδομητικά στη σχολική ζωή του παιδιού τους θα πρέπει να έχουν 2 στόχους:

1) Τη βελτίωση των μαθησιακών τους αποτελεσμάτων,

και

2) Να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και τις μαθησιακές εμπειρίες των παιδιών τους. 

Για να πραγματοπιηθούν οι δύο παραπάνω στόχοι θα ήταν καλό η γονεϊκή εμπλοκή να έχει τις ακόλουθες μορφές:

1) Σχολική εμπλοκή. Οι γονείς βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Συζητούν για τη σχολική επίδοση των παιδιών τους και παίρνουν μέρος σε δραστηριότητες του σχολειού. Ακόμη βοηθούν τα παιδιά σε διάφορες σχολικές εργασίες που έχουν για το σπίτι με ρόλο πάντα υποστηρικτικό και βοηθητικό.

2) Γνωστική-Διανοητική εμπλοκή. Οι γονείς εκθέτουν το παιδί τους σε διανοητικές ενασχολήσεις.πχ Το προτρέπουν να διαβάσει λογοτεχνικά βιβλία, συζητούν μαζί του για θέματα της επικαιρότητας, κάνουν επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, θέατρα και αναζητούν από κοινού πληροφορίες στο διαδίκτυο.

3) Προσωπική εμπλοκή. Οι γονείς δίχνουν ενδιαφέρον για το πώς περνάει το παιδί στο σχολείο, συζητούν μαζί του για διάφορα θέματα που το απασχολούν, ενθαρρύνουν το παιδί σχετικά με τις προσδοκίες, τους στόχους και τα κίνητρα του και τέλος ενδιαφέρονται  για το πώς περνά το παιδί τους στα διαλείμματα.

Καταλαβαίνουμε επομένως πόσο σημαντική είναι η γονε’ι’κή εμπλοκή στο σχολείο, αρκεί αυτή να γίνεται με το σωστό τρόπο. Τώρα άν αυτό ισχύει σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με έρευνες, στις μέρες μας και αν η συνεργασία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς είναι ομαλή τις περισσότερες φορές, αυτά είναι θέματα που θα τα αναλύσουμε σε επόμενα άρθα. 

 

Πείτε μας τη γνώμη σας

karmiko.gr

karmiko.grΈλα στον κόσμο του karmiko.gr και γνώρισε αληθινούς ανθρώπους, μέσα από αληθινές συνεντεύξεις, ταξίδεψε σε μαγικούς προορισμούς, ενημερώσου, αγάπα τον εαυτό σου και αξιοποίησέ τον, με μυστικά ομορφιάς, συμβουλές ειδικών, προτάσεις διασκέδασης, γεύσεις και όλα αυτά με τόλμη για το παρόν και αισιοδοξία για το αύριο…

Τρόποι Επικοινωνίας

Θέλεις να ακουστεί η φωνή σου μέσω του karmiko.gr;

Συμπλήρωσε τη φόρμα και που ξέρεις, μπορεί να το δεις να δημοσιοποιείται στο karmiko.gr

Developed by SiteNemesis.com

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο