ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ: Κάνουμε θεατρο κατανοητό που να αφορά…

Είσαι ένας άνθρωπος του θεάτρου με πολυετή εμπειρία και μεγάλη θητεία στον χώρο. Από φεστιβάλ του εξωτερικού, από μεγάλα θέατρα, από το Εθνικό τώρα έχεις την δική σου ομάδα τους θεατρίνων θεατές. Τί σε δίδαξαν οι ομάδες;

Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη μου δουλειά στο θέατρο ήταν σε ομάδα. Είχα την τύχη να με επιλέξει η Μίρκα Γεμεντζάκη στην ομάδα της και πήγαμε Σουηδία με τους Πέρσες. Από εκεί έμαθα το συλλογικό πνεύμα. Το να μοιραζόμαστε αρμοδιότητες, το να παλεύουμε όλοι για την παράσταση κι όχι για το σταριλίκι, όχι για να αρπάξουμε και..να γίνουμε αλλά για το αποτέλεσμα της δουλειάς. Αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό και πολύ ιδιαίτερο. Ακόμα και σήμερα σκέφτομαι πως σε μιά παράσταση δεν είναι συμμέτοχος μόνο ο σκηνοθέτης και οι υπόλοιποι να ακολουθούν είμαστε όλοι το ίδιο κομμάτι, όλοι ισότιμοι στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Αυτό με δίδαξαν οι ομάδες: ούτε σταρ ούτε κεφαλές. Αλλά δουλειές συνόλου που σε αυτές μόνο πιστεύω. Ομάδα κάνει μόνο όποιος θέλει να κάνει η να συμμετέχει σε ένα άρτιο αποτέλεσμα και οι δουλειές των. ομάδων σήμερα έχουν ένα υψηλών προδιαγραφών αποτέλεσμα.

Ύστερα από μια επιτυχημένη πορεία στο θέατρο και ειδικά τα τελευταία χρόνια με παραστάσεις απαιτήσεων πώς ήταν η φετινή χρονιά;

Η φετινή χρονιά ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες για την ομάδα Θεατρίνων Θεατές όχι μόνο καλλιτεχνικά αλλά και εμπορικά, είχαμε την τύχη να είμαστε ένα από τα πρώτα θέατρα σε προσέλευση θεατών, με εγκωμιαστικές κριτικές τόσο για το Απόψε αυτοσχεδιάζουμε του Πιραντέλλο όσο και για το victims την δεύτερη μου παραγωγή που πήγε πάρα πολύ καλά. Παρόλες τις ατυχίες που δημιουργήθηκαν με κάποιες οικονομικές συμφωνίες που ακυρώθηκαν η χαρά μου ήταν πολύ μεγάλη.

Με τι κριτήρια επιλέγεις κάποιο έργο και τι αναζητάς σε αυτό;

Προσπαθώ να κάνω «θέατρο ρεπερτορίου» όπως εγώ το εννοώ. Δηλαδή να μην έχω μια ομάδα που ανεβάζει ένα μόνο είδος θεάτρου, κάτι τέτοιο το θεωρώ δογματικό και χωρίς προοπτική, θεωρώ σωστό να αγγίζεις την κωμωδία, το δράμα, το ψυχολογικό θέατρο, όλα τα είδη θεάτρου και να συνδυάζεις το κλασικό με το σύγχρονο. Προσπαθώ να επιλέγω έργα πολύ σημαντικά και ιδιαίτερα που εμένα με αφορούν και θεωρώ πως θα αφορούν και τους θεατές. Κάθε χρόνο η επιλογή γίνεται με διαφορετικά κριτήρια, το ένα έργο προσέχω να μην είναι ακόλουθο του άλλου, γιαυτό και πάντα κάνω δυο έργα μαζί για να βρίσκω μια ισορροπία κλασικό και μοντερνο. Κάνω έναν σύγχρονο συγγραφέα όπως τον Γιάννη Σολδάτο που είχαμε μεγάλες επιτυχίες κι αμέσως μετά πέρασα σε έναν ξένο συγγραφέα. Δεν μου αρέσει η μονομερής δραματουργικά επιλογή των έργων. Τα έργα που αφορούν και έχουν ενδιαφέρον είναι κυρίως τα έργα που ασχολούνται με τον άνθρωπο τα πιστεύω του, την ερευνά του, την κρίση που περνάει  και κυρίως την σύγκρουση των δύο φύλων. Συμφωνώ απόλυτα και με τον Γιώργο Κιμούλη που δήλωσε ότι περνάμε πια στο θέατρο του ρεαλισμού, αλήθειας και αμεσότητας.

Έχεις κάποιους μόνιμους συνεργάτες αλλά παράλληλα σε κάθε σου παράσταση δίνεις την ευκαιρία σε νέα παιδιά και ανακαλύπτεις νέα ταλέντα..

Είχα πάντα την ανάγκη να έχω μια σταθερή ομάδα να συμπορευόμαστε..Να ακολουθεί ο ένας το όραμα του άλλου. Οι βασικοί μου συνεργάτες είναι βασικοί για την ζωή μου! Με έχει στηρίξει πολύ η Μαριάννα Τόλη,ο Σίμωνας Πάτροκλος, ο Σάκης Τσιλίκης,η Ροζίτα Σώκου, εξωτερικοί συνεργάτες, δημοσιογράφοι, σκηνογράφοι αλλά και η ομάδα των ηθοποιών μου που παραμένει σταθερή τα τελευταία χρόνια όπως η Καίτη Ιμπροχώρη, ο Γιάννης Τσιώμου, η Σοφία Μπεράτη, η Ζορζέτ Μιρόν, η Νίκη Γκουντούμη, ο Βασίλης Θεοδώρου που είναι και υπεύθυνος του αρχείου, κάνουμε θέατρο με ιδιαίτερο τρόπο, κατανοητό που να αφορά το κοινό..Πάντα είχα την ανάγκη και την ελπίδα γιαυτο έκανα και αρκετές ακροάσεις να βρώ νέα ταλέντα και ιδιαίτερα. Βλέπω 300 παραστάσεις τον χρόνο και θεωρώ ευτυχία όταν ακούω για κάποιον νέο ηθοποιό:: Ξεκίνησε από τον Λιβανό.

Έχεις στηρίξει πολύ το ελληνικό έργο τα τελευταία χρόνια…

Ναι και πιστεύω ότι πάντα υπάρχουν καλά ελληνικά έργα όσο υπάρχουν σημαντικοί συγγραφείς. Εκτιμώ πολύ τον Γιάννη Σολδάτο (που συνεργαζόμαστε και στα βιβλία των έργων από τις εκδόσεις του Αιγόκερως),εκτιμώ τον Γιώργο Χρονά που κάναμε τα Μαύρα τακούνια, επέμεινα να κάνει την απόδοση η Ροζίτα Σώκου στο Απόψε αυτοσχεδιάζουμε φέτος όπως εκτιμώ και τους Έλληνες μεταφραστές θεωρώ εξαιρετική την μετάφραση του Σωτήρη Αντωνίου για το Victims πολύ ολοκληρωμένη και μεστή.

Ήταν ρίσκο για σένα να φέρεις από το εξωτερικό παγκόσμιες επιτυχίες που τις παρουσίασες εδώ σε παραστάσεις υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων; Θυμάμαι το leonardos ring,τα Βρώμικα κόλπα,τ ο Μισά-μισά,το victims φέτος.

Ήταν πραγματικά μεγάλο ρίσκο. Μεγάλωνα την σκηνή για τις ανάγκες κάθε εργου, πολλές φορές αφαίρεσα καθίσματα και κατ ανάγκη μείωσα τους θεατές, γιατι είχα συγκεκριμένα δεδομένα παραστασιοποίησης από το εξωτερικό που έγιναν όλα αυστηρά νομότυπα και τα καταφέραμε. Μεγάλο το ρίσκο και πολλά τα έξοδα.

Φέτος το  studio Κυψέλης διανύει τον όγδοο χρόνο λειτουργίας του. Ποιες είναι οι δυσκολίες να έχεις τον δικό σου χώρο;

Παρόλες τις ευκολίες του να έχεις έναν χώρο δικό σου να είσαι όλη μέρα σε αυτόν να έχεις το βεστιάριο σου τα σκηνικά αντικείμενα και να μπορείς να αφοσιωθείς ολοκληρωτικά από την άλλη τα βασικά έξοδα τα μηνιαία είναι τα τριπλάσια από όσα αν νοίκιαζα έναν χώρο για μια χρονιά. Το Υπουργείο Πολιτισμού θα έπρεπε να το λάβει υπόψη του και να στηρίζει αυτούς που πασχίζουν μακροχρόνια με ρεπερτόριο από όλα τα είδη θεάτρου.

Τι να περιμένουμε από το  studio Κυψέλης στο μέλλον;

Άμεσα αρχίζουμε κάποιες μουσικές βραδιές με ζωντανή μουσική, επανέρχονται κάποια θεατρικά σχήματα με παλιούς συνεργάτες, παραμένει η Στέλλα Μαρή με τον Πλανήτη που πήρε παράταση, θα ήθελα προς την άνοιξη να επαναλάβω την μεγάλη επιτυχία Η Κάρεν Στόουν δε μένει πια εδώ. Σίγουρα ετοιμάζω το Ρομανσέρο του Ζακ Ντεβάλ για τον επόμενο χειμώνα, θέλω να συνεχίσει το Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, θα επανέλθω στις μεγάλες περιοδείες και στα φεστιβάλ με αυτό το έργο και στα σχέδια μου είναι πάντα και ο Εμπορος της Βενετιάς σε μια εκδοχή λίγο ρόκ λίγο διαχρονική και καθόλου παλαιική. Είναι ένα έργο που μιλάει για την διεκδίκηση των αναγκών μας.

Ο Γιώργος Λιβανός είναι αριστούχος της Ανώτατης Δραματικής σχολής Περίακτος και απόφοιτος συντήρησης Αρχαιοτήτων. Συμμετείχε σε σεμινάριο του Κέντρου Αρχαίου δράματος Δεσμοί των Παπαθανασίου-Γεωργουσόπουλου(master class) ενώ δούλεψε με τον Γιώργο Ρεμούνδο(αμερικανικό musical)  και τον Τάπα Σουντάνα(τεχνική μάσκας).Αριστούχος στο τραγούδι του Ελληνικου Ωδείου με καθηγήτρια την Μυρτώ Δουλή. Εκανε κλασικό χορό και τζάζ με τον Βαγγέλη Σειληνό,την Ερση Πίττα και τη Νιόβη Πολυχρονοπούλου.Εργάστηκε στο Εθνικό θέατρο,στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών,Επίδαυρο,Ηρώδειο και ελεύθερο θέατρο με σκηνοθέτες όπως Αντ.Αντωνίου,Γ.ΡεμούνδοςΜιχ.Μπούχλης,Στ.Ντουφεξής,Δημήτρης Ποταμίτης( Δον Ζουαν),Ν.Αρμάος,Γ.Μεσσάλας(Ο πάτέρας,Τόμ σώγιερ),Γιώργος Μπέλλος(Ευρυδίκη),Μαριάννα Τόλη,Λάμπρος Τσάγκας,Ν.χαραλάμπους,Μ.Γεμετζάκη,Ν.Καμτσής,Μαρία Ξενουδάκη(Μονόπρακτα ενός Αγίου, Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι). Επαιξε τη θεά Αθηνά στα αρχαία ελληνικά σε σκηνοθεσία Αννας Συνοδινού στις Ευμενίδες σε Επίδαυρο και Ηρώδειο. Συμπρωταγωνίστησε δίπλα στην Μαριάννα Τόλη στο μιούζικαλ  Annie στο θέατρο Μπροντγουαίη (ρόλος:Ρούστερ).Δημιουργός απο το 2004 των Θεατρινων θεατες παρουσίασε τα έργα:Η Ρωμαική Ανοιξη της κας Στόουν του Τενεσί Ουίλιαμς,Τί απέγινε η Νόρα;(μια σπουδή πάνω στο κουκλόσπιτο του Ιψεν),Εντα Γκάμπλερ του Ιψεν,Διπλή απιστία του Μαριβώ,Δωδέκατη νύχτα και μισή ρόκ μιούζικαλ του Σαίξπηρ,Η σημασία να είναι κανείς σοβαρός του Οσκαρ Ουάιλντ,Αντίνοος του Πεσσόα,Χόρεψέ με ως το τέλος του κόσμου του  Joe Sauter,Βρώμικα κόλπα του David Foley,Η κωμωδία του έρωτα του Ιψεν,Leonardo’s ring του Rick Elice,Το ημερολόγιο ενός τρελού του Γκόγκολ,Καβάφης επέστρεφε των Millas,Αγγελάκη,Λιβανού,Χριστοδούλου,Οργισμένα νιάτα του Τζόν Οσμπορν,Οταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε το θάνατο του Γιάννη Σολδάτου,Τα μαύρα τακούνια του Γιωργου Χρονά,Λέντς του Μπύχνερ,Φελίνι του Γιάννη Σολδατου, victims του Μαικλ χαουαρντ,Αποψε αυτοσχεδιάζπυμε του Πιραντέλλο.

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

@Vasilis_Theodorou

(Καλλιτεχνική επιμέλεια)

Πείτε μας τη γνώμη σας

karmiko.gr

karmiko.grΈλα στον κόσμο του karmiko.gr και γνώρισε αληθινούς ανθρώπους, μέσα από αληθινές συνεντεύξεις, ταξίδεψε σε μαγικούς προορισμούς, ενημερώσου, αγάπα τον εαυτό σου και αξιοποίησέ τον, με μυστικά ομορφιάς, συμβουλές ειδικών, προτάσεις διασκέδασης, γεύσεις και όλα αυτά με τόλμη για το παρόν και αισιοδοξία για το αύριο…

Τρόποι Επικοινωνίας

Θέλεις να ακουστεί η φωνή σου μέσω του karmiko.gr;

Συμπλήρωσε τη φόρμα και που ξέρεις, μπορεί να το δεις να δημοσιοποιείται στο karmiko.gr

Developed by SiteNemesis.com

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο